Adószám: 11522315-1-14
Panaszkezelés
2023.07.24-én lépett hatályba a 2023. évi XXV. törvény a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról.
A jogszabálynak megfelelően a Balaton -régió Ingatlanközvetítő Kft.(képviselője: Dr. Szászné Frankó Gabriella) létrehozta a kapcsolódó szabályzatot, mely elérhető a vállalkozása székhelyén.
a) Panasz tehető: gazdasági jellegű jogellenes vagy jogellenesnek feltételezett cselekményre vagy mulasztásra, illetve egyéb visszaélésre vonatkozó információra vonatkozóan.
b) Panaszt benyújtók köre: bejelentő lehet a korábbi, a jelenlegi vagy leendő munkavállaló (ha a jogviszony létesítésére irányuló folyamat megkezdődött), sőt akár a gyakornokok, az állásajánlatra jelentkező személy vagy az önkéntesek is, illetve a szerződéses partnerek (pl. beszállítók, vállalkozók, alvállalkozók, egyéni cégek) a jogviszony bármely szakaszában (szerződéskötéskor, a szerződés fennállása alatt és megszűnése után), tekintettel arra, hogy a felsoroltak közül bárki rendelkezhet információval, illetve bizonyítékkal. Ezenkívül a foglalkoztató (társ)tulajdonosai, ügyvezetői, felügyelőbizottsági tagjai stb. is tehetnek bejelentést. Főszabály szerint a bejelentőt nem érheti negatív következmény a bejelentése miatt.
c) Bejelentés módja: nincs rá megkötött szabályozás, történhet szóban, írásban, telefonon, személyesen (pl. külön e-mail fiók, panaszláda kihelyezése, telefonos vonal, egyéb külön erre szolgáló platform).
d) Megalapozott panasz: a foglalkoztató köteles valamennyi bejelentést kivizsgálni és tájékoztatni a bejelentőt a panasza beérkezéséről (7 napon belül visszaigazolás küldendő) és az eljárás menetéről – különösen, ha vannak tisztázandó kérdések-, az adatkezelésről, az eljárás végén pedig a meghozott döntésről. A panaszt legfeljebb a bejelentés beérkezésétől számított 30 napon belül ki kell vizsgálni, ez csak indokolt esetben hosszabbítható meg 90 napra.
A bejelentés alapján gondoskodni kell:
. a jogszerű vagy a közérdeknek megfelelő állapot helyreállításáról, illetve az egyébként szükséges intézkedések megtételéről,
. indokolt esetben a felelősségre vonás kezdeményezéséről.
e) Alaptalan (rosszhiszemű) panasz: nyilvánvalóan alaptalan bejelentések esetén (pl. névtelen bejelentés 2 naponta ugyanabban az ügyben) a panasz kivizsgálása mellőzhető. A bejelentések megtehetők névvel vagy név nélkül, azonban a névtelen bejelentések érdemi vizsgálata szintén mellőzhető, kivéve, ha súlyos jog- vagy érdeksérelemre utal. A vizsgálatról tudomást szerezhet az a személy is, akivel szemben a bejelentést tették – de ő a bejelentő személyét nem ismerheti meg. Amennyiben panasza lenne, kérem beszéljen Szászné Frankó Gabriella ügyvezetővel.
Amennyiben a megbeszélés nem járt eredménnyel, bejelentést tehet szabályzatommal összhangban:
A bejelentési rendszert vállalkozásom Önállóan, a 2023. évi XXV. törvény előírása alapján hozta létre.
A panaszokról, közérdekű-, visszaélések bejelentéséről szóló beadványokkal kapcsolatos működési rendet közzéteszi a vállalkozásom a honlapon (honlap címe: www.progressbudapest.hu),
Amennyiben e-mailen is meg lehet tenni a panaszok, visszaélések bejelentését, az adott e-mail cím: info@balatonregio.hu
A panaszok, visszaélések bejelentésének ügyintézését az alábbi személy végzi:
Bejelentésének nem lesz semmilyen következménye.
Adatvédelem: A rendszer kialakítását úgy kell végrehajtani, hogy a személyazonosságát felfedő bejelentő személyes adatait a bejelentést kivizsgáló személyeken kívül más ne ismerhesse meg. A személyes adatokat kötelesek titokban tartani, azokat nem oszthatják meg a foglalkoztató egyetlen más szervezeti egységével vagy munkatársával sem. Az érintetteknek a bejelentés kivizsgálásához elengedhetetlenül szükséges személyes adatai kizárólag a bejelentés kivizsgálása és a bejelentés tárgyát képező magatartás orvoslása vagy megszüntetése céljából kezelhetők.
Az esetleges panaszkezelés folyamata: